it goes on and on

Ligger i sängen men kan inte somna, är inte trött och har för mycket tankar i huvudet just nu så tänkte skriva av mig i de jag kan iaf utan att skriva för mycket.
har fått en del frågor av mina närmsta om jag ångrar något av de som hänt de senaste året. Och svart är nej, jag ångrar inget av de som hände eller några av de beslut som togs för skulle jag göra de så skulle jag ju ångra en stor del av mitt liv vilket jag absolut inte gör. Men hade jag stått för en tid sen med facit i hand redan innan hade de nog sett annorlunda ut idag men jag ångrar inget.
Jag vill inte ångra något jag gjort, ska jag ångra något så ska jag ångra de jag aldrig gjorde och de är trots allt inte så mycket. För trots att jag har haft stunder som varit jobbiga så har jag lärt mig något från dem och vet hur jag ska hantera eller undvika dem nu i framtiden. Och utan den tiden hade jag inte lärt känna alla nya underbara människor som jag fått i mitt liv, eller fått reda på vilka som står vid ens sida i vått och tort. Känns skönt att ha de på svart och vitt och veta vilka som är ens riktiga vänner och som aldrig sviker en.
Hela tiden hade jag allt på känn vilket har gjort de lätt att gå vidare och acceptera att de inte var rätt och att de finns något mycket bättre för mig där ute. De är svårt att släppa allt för de är minnen för livet, och en del av ens liv tillhör detta gångna året som alltid finns med en. Men de är inget som gnager sönder en inifrån iaf och som förstör de man har och bygger på nu. De är inget som hindrar en eller sätter krokben då man når vissa punkter.
De är inte längre något som förstör för en, de är bara något som man hade och upplevde tidigare i sitt liv.
Och de gör att jag nu kan leva  jag för stunden, bygga på nytt och leva livet och aldrig ångra något.

De är tack vare att jag inte ångrar något som jag kan säga att jag är lyckligare än någonsin och njuter av de jag har!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0